Mõtteid sellest, et kuidas saada häkkeriks?

 Definitsioonist

Eric S. Raymondi sõnul on häkker keegi, kes tegeleb probleemida lahendamisega, kusjuures ei pea häkkeri tegevusvaldkonnaks olema ainult tarkvara. Tegelikult kõlab see loogilisemalt, kui definitsioon, mille on häkkeritest kujundanud meedia. Mulle meeldis eriti see, kuidas Raymond mõistis hukka inimesed, kes arvavad, et nad on häkkerid just selle meedia presenteeritud definitsiooni järgi. Väga hästi võttis selle kokku mõttetera "häkkerid teevad asju, kräkkerid lõhuvad neid".


Häkkerlik suhtumine

Raymondi esitatud viiest "käsust" jätsid mulle sügavama mulje teine ning viies. Usun samuti efektiivsusesse, seega arvamus "Ühtegi probleemi ei tuleks lahendada kaks korda" ühtib väga hästi mu enda põhimõtetega, mis olid mul olemas juba enne "Kuidas häkkeriks saada" lugemist. Kindlasti on see õige, et vahel vaadatakse mõne probleemi lahendus üle. Samas ei ole sellel mõtet, kui uus lahendus meie elukvaliteeti märkimisväärselt ei paranda ei mingile toimingule rohkem kaasa ei aita. "Suhtumine ei asenda kompetentsi" on samuti tähtis mõte. Ma võin südamest vihata kliimasoojenemist, kuid kui ma ei mõista, mis on kasvuhoonegaasid ning kuidas nende neutraliseerimisega tegeleda, siis ei ole reaalsuses minust kliimasoojenemise vastu võitlemisel mingit tolku.


Häkkeri põhioskused

Antud alapeatüki kohta on ebapädeva inimesena arvamust natuke raske kujundada. Hetkel lugesin seda pigem nagu juhendit kui teksti, mille väärtusele peaksin hinnangu andma. Muidugi andsid esitatud neli punkti minusugusele võhikule päris hea ülevaate, millises suunas peaksin oma õpingutel edasi liikuma ning mis veel tähtsam, mida peaksin iseseisvalt veel lisaks ülikooli pakutud materjalidele õppima. Eks ma olen ka kõigis neljas punktis mainitud asjadega põgusalt kokku puutunud, kuid mingisugusest kompetentsist oleks veel vara rääkida (va inglise keel, mille oskus on mul tunnistatud CAE sertifikaadiga).


Staatus häkkerikultuuris

Sarnaselt eelmise alapeatükiga oli tegemist soovitustega, seega selle arvustamine on minu jaoks päris keeruline tegevus. Põhimõtteliselt tegi Raymond selgeks, et häkkerikultuur põhineb reputatsioonil ning seejärel pakkus välja erinevad viisid, kuidas oma reputatsiooni kasvatada. Eks aeg näitab, milliseid neist hakkan ma enda jaoks eelistatuks pidama. Hetkel äratasid minus huvi pigem esimene ning teine punkt, vastavalt avatud lähtekoodiga tarkvara kirjutamine ning selle testimine. Tõenäoliselt on need ka tegevused, millega tuleks alustada, sest ülejäänud kolm punkti eeldavad juba varasemat kompetentsi.

Comments

Popular posts from this blog

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Litsentsid ja autoriõigus